تفاوت فنس گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد
نوشته شده توسط : بهار بیگی

 

فنس گالوانیزه سرد

 

فنس گالوانیزه گرم و فنس گالوانیزه سرد، دو نوع فنس هستند که هر دو از روش گالوانیزه کردن استفاده می‌کنند، اما در فرآیند تولید، اختلافاتی با یکدیگر دارند. در این مقاله به بررسی تفاوت های اصلی بین فنس گالوانیزه گرم و فنس گالوانیزه سرد پرداخته خواهد شد.

 

روش تولید فنس گالوانیزه سرد:

گالوانیزه سرد، همانطور که از نامش پیداست، به روش سرد و بدون اعمال حرارت انجام می‌شود. در این روش، فلز فولادی(در اینجا فنس) را پس از شستشو برای از بین بردن هرگونه چربی و یا زنگ زدگی، در یک مخزن اسیدی قرار می‌دهند. طی فرایندی به روش گالوانیزاسیون سرد، لایه ای نازک از فلز روی، سطح فولاد را پوشش می‌دهد. بر طبق این متد، لایه ی فلز روی بر فولاد در ضخامت‌های بسیار نازک تر از روش دیگر گالوانیزه کردن است.

 

طریقه گالوانیزه گرم توری چگونه انجام می شود؟

فنس گالوانیزه گرم، با استفاده از روشی به نام تغویه، گالوانیزه می‌شود. در این روش، فلز فولادی در حالتی که داغ است، به روش غوطه ور کردن در یک حمام روی ذوب شده‌ای که حاوی روی می‌باشد، گالوانیزه می‌شود. در نتیجه، یک لایه ضخیم و قابل ملاحظه‌ای از روی بر روی سطح فولاد به وجود می‌آید.

 

تفاوت میان فنس گالوانیزه گرم و سرد در چیست؟

تفاوت عمده بین فنس گالوانیزه سرد و فنس گالوانیزه گرم در ضخامت لایه گالوانیزه شده است. ضخامت لایه گالوانیزه در فنس گالوانیزه گرم بیشتر از فنس گالوانیزه سرد است و در نتیجه، فنس گالوانیزه گرم، مقاومت بهتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد. از آنجا که لایه گالوانیزه در فنس گالوانیزه گرم ضخیم تر است، این فنس ها به عنوان یک محافظ بیشتر عمل می کنند و می توانند در برابر شرایط سخت تر و محیط های خشک و مرطوب تر مقاومت کنند.

از طرفی، فنس گالوانیزه سرد به دلیل ضخامت کمتر لایه گالوانیزه، مقاومت کمتری در برابر خوردگی دارد. اما با توجه به ضخامت کمتر آن، فنس گالوانیزه سرد به عنوان یک ماده بسیار محکم و قوی شناخته می شود که می تواند به خوبی در پروژه های ساختمانی و صنعتی استفاده شود.

به طور کلی، فنس گالوانیزه گرم برای استفاده در برابر شرایط سخت و محیط های خشک و مرطوب تر توصیه می شود. از طرف دیگر، فنس گالوانیزه سرد، برای استفاده در پروژه های ساختمانی و صنعتی مناسب است. با این حال، توصیه می شود قبل از انتخاب نوع فنس، برای نیاز خود تحقیق کافی انجام داده و از مشاوره متخصصان استفاده کرد.

 منبع

 

مهمترین نکته هنگام خرید فنس کدام است؟

در نهایت، مهم ترین نکته در خرید فنس، از طریق تأیید کیفیت و تولید کننده محصول است. اطمینان از اینکه فنس شما از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است، بسیار مهم است تا بتواند مقاومت و عمر طولانی داشته باشد.

در فنس گالوانیزه سرد، پوشش گالوانیزه به عنوان یک لایه نازک بر روی ورق فولادی نصب می شود. این پوشش علاوه بر ایجاد مقاومت بیشتر در برابر خوردگی، باعث افزایش عمر و مقاومت مکانیکی فنس نیز می شود. در این روش، فلز فولادی قبل از گالوانیزه شدن، تحت فشار و دمای بالایی قرار می گیرد و این باعث بهبود خواص مکانیکی و مقاومت به خمش آن می شود.

در فنس گالوانیزه گرم، فولاد تحت دمای بالایی قرار گرفته و سپس در محلول روی و آلومینیوم قرار می گیرد. در این روش، فولاد در دمای بالاتری قرار می گیرد و در نتیجه پوشش گالوانیزه ضخیم تری روی آن تشکیل می شود. این باعث ایجاد مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و زنگ زدگی فنس می شود.

 

نتیجه گیری مقاله تفاوت فنس گالوانیزه سرد و گرم

همانطور که مشاهده می کنید، فرایند گالوانیزه سرد بسیار ساده تر و کم هزینه تر از گالوانیزه گرم است. با این حال، فرایند گالوانیزه گرم به دلیل پوشش گالوانیزه ضخیم تری که تولید می کند، برای محافظت بیشتر و استفاده در شرایط سخت تر توصیه می شود.

از طرفی، فنس گالوانیزه سرد به دلیل ضخامت کمتر پوشش گالوانیزه، برای کاربردهایی که نیاز به فنس های سبک و قیمتی دارند، مناسب استدر نهایت، توصیه می شود قبل از خرید فنس، بررسی کیفیت و سازنده آن را انجام داده و با توجه به نیاز خود، نوع مناسب فنس را انتخاب کنید.

 





:: برچسب‌ها: تفاوت فنس , انواع فنس , انواع فنس گالوانیزه , فنس توری , توری ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: